§4 Hvis produkterne eller en del heraf viser sig at være mangelfulde, er CO< ApS berettiget til inden for et rimeligt tidsrum at udbedre manglerne eller foretage genlevering af tilsvarende produkter af tilfredsstillende kvalitet. Hvis CO< ApS tilbyder at udbedre mangler eller foretage genlevering, er køber ikke berettiget til at hæve købet eller kræve erstatning. Alle krav skal fremsættes skriftligt over for CO< ApS umiddelbart efter varemodtagelse.
Køber må straks ved modtagelsen, og inden materialerne tages i brug eller bearbejdes, gennemgå de leverede varer for at sikre sig, at disse er mangelfri. Reklamationer over mangler, herunder mængdeafvigelser, der er eller burde have været konstateret ved en sådan kontrol, må fremsættes straks og absolut 8 dage efter varens levering på købers plads for at kunne tages til følge.
Såfremt materialerne skal monteres eller indgå i en montage, som ikke foretages af køber, skal køber sørge for, at materialerne – inden montagen påbegyndes – gennemgås for mangler, idet reklamationen ikke kan finde sted efter at montage er påbegyndt.
CO< ApS er ikke ansvarlig for mangler, som burde have været konstateret af køberen ved en sædvanlig undersøgelse af produkterne ved deres ankomst til køberen. Retten til reparation eller ombytning omfatter ikke skader eller fejl, som skyldes normalt slid, forkert anvendelse, forkert montering eller tilslutning, samt forsøg på ændring eller reparation. Fejlsøgning, afmontering, forsendelse, forsikring, genmontering og justering foretages af køber eller for dennes regning. Såfremt CO< ApS skriftligt anerkender ansvaret for fejl og mangler udbedres disse for CO< ApS’s regning. Bortset fra forpligtelsen til afhjælpning eller genlevering, er CO< ApS ikke ansvarlig for købers eventuelle tab, herunder driftstab, avancetab og andet indirekte tab som følge af mangler erstattes derfor ikke af CO< ApS. Denne begrænsning gælder dog ikke, såfremt CO< ApS har udvist grov uagtsomhed.